Thorn Svenska

Min produkt ska skickas till verkstad, hur gör jag?

Uppdaterad

Innan du skickar din produkt ska du alltid ha ett pågående service- eller försäkringsärende. Du får alltid frakthandlingar från oss eftersom vi står för frakten. När du har fått dina frakthandlingar följer du dessa steg:

1. Säkerhetskopiera information du vill behålla på din produkt, t.ex. bilder. Thorn kan inte garantera att informationen finns kvar efter utförd reparation.

2. Ta bort eventuella lösenord och ta ur eventuella simkort.

Ska du skicka tillbaka en Apple-produkt måste du plocka bort din enhet från funktionen ”Hitta min iPhone”. Du kan logga in på www.icloud.com för att stänga av funktionen. Detta gäller även iPads och MacBook. Om du inte stängt av funktionen ”Hitta min iPhone” kommer du att bli debiterad för frakt- och undersökningskostnad då verkstaden kommer att returnera din produkt utan åtgärd.

3. Packa sedan din produkt väl. Klistra på fraktsedeln på utsidan av kartongen. Orginalemballage är att föredra.

4. Lämna paketet till närmaste utlämningsställe och spara kvittot. Är din produkt stor kan du boka upphämtning av PostNord via deras hemsida eller direkt i PostNords app. 

Guide taggad med: reparation reparera skicka in verkstad
warning Created with Sketch.